بال اسکرو در دستگاه cnc چیست؟

بال اسکرو در دستگاه cnc چیست؟


 بال اسکرو قطعه ای مکانیکی است که حرکت دورانی را به حرکت خطی تبدیل می کند.  بال اسکرو جهت به حرکت درآوردن کابین متحرک اسپیندل و موتور بر روی میز دستگاه مورد استفاده می گردند.آنها قادر به ارائه حرکت خطی با سرعت بالا با حداقل اصطکاک و واکنش هستند. این آنها را برای استفاده در ماشین های CNC که به دقت بالایی نیاز دارند ایده آل می کند.

دستگاه های CNC  به طور گسترده در فرآیندهای تولیدی و صنعتی استفاده می شوند. این ماشین ها قادر به انجام کارهای پیچیده با دقت و دقت بالا هستند. یکی از اجزای کلیدی دستگاه CNC بال اسکرو است. در این مقاله به این می پردازیم که بال اسکرو چیست و چگونه کار می کند و اهمیت آن در دستگاه های CNC چیست؟

 

بال اسکرو چیست؟

 بال اسکرو قطعه ای مکانیکی است که حرکت دورانی را به حرکت خطی تبدیل می کند. این شامل یک محور رزوه دار (پیچ) و یک مهره با بلبرینگ است که در امتداد نخ می چرخد. چرخش پیچ باعث می شود مهره در امتداد رزوه حرکت کند و در نتیجه حرکت خطی ایجاد شود.

بال اسکروها به دلیل دقت و کارایی بالا به طور گسترده در دستگاه های CNC چوب ،سنگ و فلزات استفاده می شوند. آنها قادر به ارائه حرکت خطی با سرعت بالا با حداقل اصطکاک و واکنش هستند. این آنها را برای استفاده در ماشین های CNC که به دقت و دقت بالایی نیاز دارند ایده آل می کند.

 

توپ اسکرو چگونه کار می کند؟

 بال اسکرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: پیچ، مهره و توپ. پیچ دارای یک شیار مارپیچ است که در طول آن بریده شده است. مهره دارای شیارهای داخلی است که با شیار مارپیچ پیچ مطابقت دارد. توپ ها بین پیچ و مهره قرار می گیرند و با چرخش پیچ در امتداد شیارها می غلتند.

 هنگامی که پیچ می چرخد، باعث حرکت توپ ها در امتداد شیارها می شود. همانطور که توپ ها حرکت می کنند، به مهره فشار می آورند و باعث حرکت خطی آن می شوند. جهت حرکت خطی به جهت چرخش پیچ بستگی دارد. بال اسکرو به گونه ای طراحی شده است که حداقل اصطکاک بین ساچمه ها و شیارها وجود داشته باشد و در نتیجه کارایی و دقت بالایی داشته باشد.

 

اهمیت بال اسکرو در دستگاه سی ان سی چوب

 بال اسکروها به دلیل دقت و کارایی بالا به طور گسترده در ماشین های CNC استفاده می شوند. آنها قادر به ارائه حرکت خطی با سرعت بالا با حداقل اصطکاک و واکنش هستند. این آنها را برای استفاده در ماشین های CNC که به دقت بالایی نیاز دارند ایده آل می کند.

بال اسکرو جهت به حرکت درآوردن کابین متحرک اسپیندل و موتور برروی میز دستگاه مورد استفاده هستند

 استفاده از بال اسکرو در دستگاه های CNC مزایای متعددی دارد. اول، آنها دقت و تکرار پذیری بالایی را ارائه می دهند که برای ساخت قطعات پیچیده با تلرانس های کم ضروری است. دوم، آنها قادر به ارائه حرکت خطی با سرعت بالا هستند که منجر به زمان ماشینکاری سریعتر می شود. ثالثاً، آنها عمر طولانی دارند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

 

در نتیجه، بال اسکروها جزء ضروری ماشین های CNC هستند. آنها دقت، دقت و کارایی بالایی دارند و برای استفاده در فرآیندهای تولیدی و صنعتی ایده آل هستند. درک نحوه کار آنها و اهمیت آنها در ماشین آلات CNC برای هر کسی که در صنعت تولید کار می کند بسیار مهم است

جهت مشاهده مقالات مرتبط اینجا کلیک نمایید


دستگاه های مرتبط با این مقاله :

دستگاه cnc چوب 6090

دستگاه cnc چوب 6090

دستگاه سی ان سی چوب جهت برش ، حکاکی و منبت کاری ابعاد 60*90 سانتیمتر ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی کنترولر رادونیکس اسپیندل 1.5 و 2.2 HP ..

140,000,000 تومان

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه سی ان سی 2 کاره چوب – تخت + روتاری دستگاه سی ان سی 2 کاره  یک دستگاه ایده آل با قیمت بسیار مناسب جهت برش و حکاکی و خراطی بر ..

170,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 1313

دستگاه cnc چوب 1313

ابعاد 130*130 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی واگن تایوان کنترولر رادونیکس اسپیندل با انتخاب مشتری 2.2 ..

275,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه cnc چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه سی ان سی  130*250 سانتی متر جهت برش ، حکاکی و منبت کاری مشخصات فنی اندازه میز کار: 130 در 250 سانتی متر ..

325,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه cnc چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه سی ان سی وکیوم  130*250 سانتی متر با میز وکیوم و میز جانبی روتاری جهت برش ، حکاکی ، منبت کاری و خراطی مدل 1325 وکیوم یک دستگا..

485,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 2040

دستگاه cnc چوب 2040

ابعاد 200*400 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی واگن تایوان کنترولر رادونیکس اسپیندل با انتخاب مشتری 4.5 ..

425,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 2040- تولچنج

دستگاه cnc چوب 2040- تولچنج

دستگاه سی ان سی تول چنج ( tool change ) چوب -تعویض اتوماتیک 8 ابزار ! ابعاد 200*400 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مور..

695,000,000 تومان

Whatsapp Whatsapp Whatsapp Whatsapp