تفاوت و مقایسه دستگاه cnc چوب با دستگاه برش لیزر

تفاوت و مقایسه دستگاه cnc چوب با دستگاه برش لیزر


دستگاه های CNC چوب و دستگاه‌های برش لیزری هر دو ابزار محبوبی هستند که در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، تفاوت های کلیدی بین این دو وجود دارد.


دستگاه cnc چوب

ماشین های CNC ابزارهای خودکاری هستند که از برنامه های کامپیوتری برای کنترل حرکات خود استفاده می کنند. آنها قادر به برش، سوراخ کردن و شکل دادن به چوب با دقت بسیار بالایی هستند. ماشین‌های CNC اغلب برای تولید انبوه استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند قطعات یکسان را به سرعت و کارآمد تولید کنند. آنها همچنین همه کاره هستند و می توان آنها را برای ایجاد اشکال و طرح های متنوع برنامه ریزی کرد.


دستگاه برش لیزر

از طرف دیگر دستگاه های برش لیزری از لیزر پرقدرت برای برش چوب استفاده می کنند. پرتو لیزر چوب را ذوب می کند و یک برش تمیز و دقیق ایجاد می کند. دستگاه های برش لیزری اغلب برای طرح ها و الگوهای پیچیده استفاده می شوند، زیرا می توانند برش های بسیار ظریفی ایجاد کنند. آنها همچنین برای برش مواد ضخیم تر که ممکن است برش با دستگاه CNC دشوار باشد مفید هستند.


تفاوت دستگاه برش لیزر و cnc چوب

یکی از تفاوت های اصلی بین دستگاه های CNC و دستگاه های برش لیزر، نوع برش هایی است که می توانند انجام دهند. دستگاه های CNC قادر به برش های مستقیم و برش های منحنی هستند، در حالی که دستگاه های برش لیزری برای ساخت طرح ها و الگوهای پیچیده مناسب تر هستند.


ماشین‌های CNC برای برش و حکاکی قطعات ضخیم‌تر چوب مناسب‌تر هستند، زیرا قدرت بیشتری نسبت به دستگاه‌های برش لیزری دارند.


تفاوت دیگر این دو در هزینه است. در اندازه میز کار برابر ،دستگاه‌های CNC معمولاً گران‌تر از دستگاه‌های برش لیزری هستند، زیرا به  ماشین‌آلات پیچیده‌تر و مستحکمتری نیاز دارند. با این حال، ماشین های CNC نیز متنوع تر هستند و می توانند برای طیف وسیع تری از پروژه ها استفاده شوند.


از نظر ایمنی، هم دستگاه‌های CNC و هم دستگاه‌های برش لیزری نیاز به آموزش و اقدامات احتیاطی مناسب برای عملکرد ایمن دارند. ماشین‌های CNC در صورت عدم استفاده صحیح می‌توانند خطرناک باشند، زیرا شامل قطعات متحرک و ابزار تیز هستند. دستگاه های برش لیزری نیز در صورت عدم استفاده صحیح خطر آتش سوزی را به همراه دارند، زیرا پرتو لیزر می تواند گرد و غبار چوب را مشتعل کند.


در نتیجه، هر دو دستگاه CNC و دستگاه های برش لیزر دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. ماشین‌های CNC همه کاره و قدرتمند هستند و برای تولید انبوه و برش مواد ضخیم‌تر ایده‌آل هستند. دستگاه های برش لیزری برای طرح ها و الگوهای پیچیده مناسب تر هستند و برای برش مواد نازک تر مفید هستند. هنگام انتخاب بین این دو، مهم است که نیازهای خاص پروژه خود و قابلیت های هر دستگاه را در نظر بگیرید



جهت مشاهده مقالات مرتبط اینجا کلیک نمایید


دستگاه های مرتبط با این مقاله :

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه سی ان سی 2 کاره چوب – تخت + روتاری دستگاه سی ان سی 2 کاره  یک دستگاه ایده آل با قیمت بسیار مناسب جهت برش و حکاکی و خراطی بر ..

170,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 1313

دستگاه cnc چوب 1313

ابعاد 130*130 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی واگن تایوان کنترولر رادونیکس اسپیندل با انتخاب مشتری 2.2 ..

275,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه cnc چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه سی ان سی  130*250 سانتی متر جهت برش ، حکاکی و منبت کاری مشخصات فنی اندازه میز کار: 130 در 250 سانتی متر ..

325,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه cnc چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه سی ان سی وکیوم  130*250 سانتی متر با میز وکیوم و میز جانبی روتاری جهت برش ، حکاکی ، منبت کاری و خراطی مدل 1325 وکیوم یک دستگا..

485,000,000 تومان

دستگاه cnc  خراطی تولچنج SC_2013

دستگاه cnc خراطی تولچنج SC_2013

دستگاه سی ان سی خراطی  30*120 سانتی متر-سیستم تولچنج فروش این دستگاه فقط نقدی و با کمترین قیمت بازار است مشخصات فنی ..

245,000,000 تومان

Whatsapp Whatsapp Whatsapp Whatsapp